Xiaomi trollilo OnePlus kvůli vysoké ceně. Jak? Kalkulačkou!

V pondělí čínský výrobce OnePlus, skrývající se pod křídly společnosti Oppo, představil svůj nejnovější model OnePlus 6T. Xiaomi využilo příležitosti, a tak trochu svého konkurenta trollilo. Jak? Účastníkům prezentace v Indii rozdávali kalkulačky.

Jak se Xiaomi stalo konkurentem pro OnePlus

Až dosud nechávaly čínského giganta telefony OnePlus chladným. Nebyl důvod se jakkoli vymezovat, neboť každý měl svou cílovou skupinu. Zatímco Xiaomi míří prakticky do všech segmentů trhu celou řadou modelů, OnePlus nabízel každý půlrok jeden telefon se špičkovými parametry za zajímavou cenu.

Situace se však změnila s nástupem Pocophone. To je, podobně jako u OnePlus u Oppa, dceřiná společnost Xiaomi. 22. srpna vstoupil na scénu Poco F1, nabízející nejlepší dostupný hardware za doslova lidovou cenu. Například v našem e-shopu ho aktuálně pořídíte za částku začínající na 8590 Kč.

Jak ukázala i naše podrobná recenze Poco F1, musel čínský výrobce v honbě za nejnižší cenovkou udělat několik kompromisů. V první řadě je to plastové tělo, dále absence NFC a spíše průměrný fotoaparát. Z hlediska poměru ceny a výkonu však tento telefon bude těžko hledat přemožitele.

Proč a čím Xiaomi trollilo?

Při představení nového OnePlus 6T v Indii dostali někteří účastníci papírovou tašku. Uvnitř byla krabice s nápisem „You Do The Math“ („vy děláte matematiku“). V ní pak byla víceméně obyčejná kalkulačka – tlačítková, s velkým displejem. Co to mělo znamenat?

Kallkulačka, kterou dostali účastníci indické premiéry OnePlus 6T
Kallkulačka, kterou dostali účastníci indické premiéry OnePlus 6T

Vysvětlení přišlo poměrně záhy – stačilo se podívat na oficiální účet Poco India na sociální síti Twitter. Už text „Never Settle for OverPriced. Unlock the #MasterOfSpeed. You decide. #DoTheMath“ („Nikdy se nesmiřujte (narážka na slogan OnePlus) s přemrštěnou cenou. Odemkněte mistra rychlosti. Vy rozhodnete. Spočítejte si to“) naznačil, oč tu bude kráčet.

Xiaomi trollilo OnePlus kvůli vysoké ceně
Xiaomi trollilo OnePlus kvůli vysoké ceně

A kdyby to náhodou někomu nedošlo, je součástí tweetu ještě krátké video. V něm proti sobě nejprve stojí žlutý Snapdragon 845 (barva Poco) a červený Snapdragon 845 (barva OnePlus). Mezi nimi je rovnítko, protože jak OnePlus 6T, tak i Poco F1 mají stejný procesor.

Ve druhém rámečku nahrazuje rovnítko znaménko „menší než“. Na levé straně je cena 20 999 indických rupií (6810 Kč), což je cena Poco F1, na straně druhé 37 999 indických rupií (11760 Kč) – tedy cena OnePlus 6T.

Pak následuje výzva k tomu, ať si to každý spočítá sám, a obrázek Poco F1 s cenovkou 20 999 rupií. Xiaomi tedy poukazuje na fakt, že za cenu nižší o 44 % mohou zákazníci pořídit telefon Pocophone se stejným procesorem.

Je to prostě marketing

Samozřejmě je otázkou, nakolik má smysl trollit tímto způsobem. Spíše jde o to, že Pocophone a jeho Poco F1 je nová značka, takže vítá každou příležitost ke zviditelnění. A tohle byla skvělá šance, která nakonec vyšla. O tom, že Xiaomi trollilo při premiéře OnePlus 6T, psalo hned několik světových médií (nyní včetně nás). Takže přinejmenším tento účel byl splněn.

Tento druh marketingu, maskovaný jako trolling, je v dnešní době mezi výrobci telefonů docela oblíbený. Použil ho například Samsung proti Applu nebo Huawei proti iPhonu XS. Z určitého úhlu pohledu však může být vnímán tak trochu jako poněkud laciný krok.

Má Xiaomi důvod trollit?

Objektivně vzato má OnePlus 6T k vyšší ceně své důvody. Například můžeme porovnat skleněná versus plastová záda obou telefonů. Poco F1 má čtečku otisků prstů na zadní straně, zatímco konkurent nabízí moderní řešení se snímačem v obrazovce.

Rozdíly jsou také v obrazovce – telefon od Pocophone má sice dobrý, avšak levnější LCD, kdežto konkurent vsadil na dražší (a dle řady názorů lepší) SAMOLED. 6T má také více operační paměti a větší úložiště než nejlevnější verze F1, kterou Xiaomi používá při srovnávání cen.

Na druhé straně OnePlus nemá konektor pro sluchátka a má menší baterii. Pro skalní příznivce Xiaomi bude nedostatkem i absence MIUI. Každopádně si dovolíme uzavřít tuto úvahu konstatováním, že určení a porovnání hodnoty chytrého telefonu rozhodně není tak jednoduchá rovnice, jak se Xiaomi snaží naznačit.

Jak hodnotíte, že Xiaomi trollilo na představení OnePlus 6T?

Zdroje: androidauthority.com, hi-tech.mail.ru, phonearena.com.

2 komentáře: „Xiaomi trollilo OnePlus kvůli vysoké ceně. Jak? Kalkulačkou!

  • 4. 11. 2018 (14:51)
    Permalink

    Ale no tak… přeložit „Do the math“ (žádné you tam není) jak „Vy děláte matematiku“ je podobný jako přeložit „I’m going home“ jako „Já jsem chození domu“.

  • 5. 11. 2018 (6:56)
    Permalink

    Dobrý den,

    dávám Vám za pravdu – ten překlad není dokonalý a určitě ne doslovný. Snažil jsem se vystihnout hlavní pointu.
    Ale přiznám se, že mě nenapadá, jak to přeložit přesněji.

    Karel Kilián

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.