Trh s nositelnou elektronikou ovládlo Xiaomi. Předběhlo i Apple

Navzdory tomu, že Xiaomi postupně otevírá pobočky v mnoha evropských zemích, nemá zatím tato značka „na západě“ vybudované dostatečné renomé. Přesto se čínskému gigantovi ve třetím čtvrtletí roku 2018 podařilo ovládnout trh s nositelnou elektronikou.

V tomto segmentu má Xiaomi celou řadu produktů, v čele s jednoduchým, ale funkčním a levným náramkem Mi Band 3, který například v našem e-shopu pořídíte za cenu 743 Kč. V portfoliu najdeme ale i propracovanější modely, včetně chytrých hodinek pro náročné uživatele.

Trh s nositelnou elektronikou rostl

V porovnání se třetím čtvrtletím roku 2017 zaznamenalo Xiaomi nárůst prodejů o 90,9 %, což představuje celkem 6,9 milionů prodaných kusů nositelné elektroniky. Analytická společnost International Data Corporation (IDC) tento úspěch připisuje právě Mi Bandu 3, který se začal prodávat letos (mimochodem jsme tento náramek podrobně recenzovali).

Trh s nositelnou elektronikou ovládlo Xiaomi
Trh s nositelnou elektronikou ovládlo Xiaomi

Svůj podíl na pěkných číslech má také neustálé rozšiřování prodejů mimo domovskou zemi. V Číně sice Xiaomi prodalo 61 % svých chytrých náramků a hodinek, nicméně toto číslo proti minulosti kleslo. To ukazuje, že Xiaomi úspěšně roste na dalších trzích, včetně Indie, Evropy, Středního východu a Afriky.

Růst zaznamenal celý trh s nositelnou elektronikou – konkrétně o 21,7 %. Největší podíl na tom přitom nemají chytré hodinky, ale primárně jednodušší a levnější zařízení. Ta sice nabízejí méně funkcí, ale příznivou cenu a v konečném důsledku fungují jako „vstupní brána“ do světa nositelné elektroniky.

Různé náramky a hodinky jsou velkým hitem zejména v Asii a Tichomoří (paradoxně s výjimkou Japonska). Naopak v USA byl meziroční nárůst jen 0,4 %, což naznačuje, že na tomto trhu uživatelé spíše upgradují stávající zařízení.

Xiaomi předstihlo Apple

Ačkoli Apple ztratil svou první pozici a trh s nositelnou elektronikou ovládá Xiaomi, zaznamenal pěkný meziroční nárůst o 50,4 %. K těmto číslům určitě pomohlo uvolnění Apple Watch Series 4. Svou roli ale jistě sehrál i pokles ceny předchozí generace chytrých hodinek Apple.

Třetí místo udržela společnost Fitbit, nicméně té jako jediné „z velké pětky“ klesl počet prodaných kusů o 3,1 %. Nicméně Fitbit je s 3,5 miliony prodaných kusů stále výrazně před Huawei. Čtvrtý Huawei prodal 1,9 milionu a vzrostl o 20,3 %. Páté místo získal jihokorejský Samsung, jehož prodeje v tomto segmentu stouply o 91 %.

Trh s nositelnou elektronikou ve 3. čtvrtletí 2018

  1. Xiaomi 6,9 milionů kusů (21,5 %)
  2. Apple 4,2 milionů kusů (13,1 %)
  3. Fitbit 3,5 milionů kusů (10,9 %)
  4. Huawei 1,9 milionů kusů (5,9 %)
  5. Samsung 1,8 milionů kusů (5,6 %)
  6. Ostatní výrobci 13,7 milionů kusů (43,0 %)

Co říkáte na to, že Xiaomi ovládalo trh s nositelnou elektronikou? Už máte chytré hodinky či náramek?

Zdroje: venturebeat.comdigitaltrends.com.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.