Redmi bude samostatná značka. Proč to Xiaomi udělalo?

Ve čtvrtek 3. ledna vydala společnost Xiaomi prohlášení, že Redmi se stane samostatnou značkou, podobně jako například Poco/Pocophone. Oficiální oznámení proběhne tento čtvrtek – tedy 10. ledna – kdy pravděpodobně budou představeny i nové telefony.

Patrně největší otázkou je, co vlastně bude představeno. Na jedné straně se už docela dlouho čeká na novou řadu Redmi 7, včetně Redmi 7A a Redmi 7 Pro. Na straně druhé zrovna dnes prošel benchmarkem GeekBench telefon označený jako Xiaomi Redmi Note 7, který vnesl špetku nejistoty.

Údajné parametry Redmi Note 7 v GeekBenchi
Údajné parametry Redmi Note 7 v GeekBenchi

S čím Redmi začne svou existenci?

Další zdroje uvádějí, že prvním modelem nové značky bude Redmi Pro 2, jehož hlavním tahákem má být fotoaparát s brutálním rozlišením 48 Mpx. Jeho srdcem by měl být údajně procesor Qualcomm Snapdragon 675 s osmi jádry Kryo 460 a grafikou Adreno 612.

Jednu chvíli vzbudila rozruch informace, podle které bývalý prezident společnosti Gionee Lu Weibing podepsal smlouvu s Xiaomi. Předpokládalo se, že povede novou nezávislou značku Xiaomi. Weibing však tyto zvěsti vyvrátil a prohlásil, že bude zodpovědný za značku Poco, nikoli za výrobky Redmi.

Jak vidíte, není to tak jednoduché. Rozhodli jsme se tedy objasnit a pochopit, zda je správný čas na oddělení značky Redmi od Xiaomi. Podíváme se také na to, zda se čínský gigant touto cestou chystá bojovat proti Honoru od Huaweie.

Proč právě teď?

Xiaomi má dvě hlavní modelové řady telefonů: Mi a Redmi. Zatímco první jmenovaná přinášela zařízení vyšší a střední třídy, druhá se orientovala primárně na cenu, ačkoli i tak přinášela telefony s velmi zajímavými parametry.

Postupem času se pod označení Mi schovala také další špičková řada Mix (aktuální Mi Mix 3 by se během týdne měl objevit v našem e-s-hopu, kde ho můžete předobjednat za 15 990 Kč). Stejně tak sem patří všechny deriváty loňské vlajkové lodě Mi 8, jako jsou Mi 8 Pro či Mi 8 Explorer Edition.

Aktuální vlajkovou lodí je Mi Mix 3
Aktuální vlajkovou lodí je Mi Mix 3

Zatímco modely Mi Mix se s cenou pohybují nad 3000 čínskými jüany (cca 9 800 Kč), vlajkové lodě stojí zpravidla mezi 2000 a 3000 jüany (6500 až 9800 Kč). Střední třída stojí obvykle mezi 1400 až 2000 jüany (4600 až 6500 Kč).

Přečíslování v podání Xiaomi

Dosavadní rozdělení však v uplynulém roce narušilo několik telefonů řady Mi – například Mi 8 Lite s cenovkou 1999 čínských jüanů (cca 6500 Kč) či nedávno představený Mi Play s cenou dokonce jen 1099 čínských jüanů, což je v přepočtu asi 3620 Kč.

Naopak v řadě Redmi se objevily některá vysloveně nadprůměrná zařízení, jako je například Redmi Note 5 či ještě „našlapanější“ Redmi Note 6 Pro, který jsme podrobně recenzovali. Pouze v Indii se za čtyři měsíce prodalo více než 5 milionů kusů telefonů Xiaomi Redmi Note 5/Note 5 Pro.

Počáteční cena Xiaomi Redmi Note 5 byla 1099 čínských jüanů, tedy stejná, jako u nového modelu Mi Play. Proč jsou tedy zařízení se stejnou cenovkou ve dvou různých modelových řadách? Je očividné, že se značky Mi a Redmi začaly prolínat.

To jednoduše znamená, že koncept, který společnost Xiaomi sleduje od svých začátků, už vlastně nefunguje. Právě „kanibalizace“ vlastních produktů může být považována za jeden z hlavních důvodů pro oddělení řady Redmi od ostatních telefonů Xiaomi.

Proč Redmi a ne Xiaomi?

V překladu z čínštiny znamená Xiao malé, malé, mladé, zatímco Mi znamená rýže. Jednoduše lze tedy Xiaomi přeložit jako „malá rýže“. Jenže jak vyslovit název firmy? S tím mají problém uživatelé snad ve všech zemích (tedy samozřejmě kromě Číny).

Většina Američanů poprvé slyšela o Xiaomi, když Hugo Barra, bývalý viceprezident společnosti Google odpovědný za Android, oznámil, že Google opouští a odchází do společnosti Xiaomi. A většina Američanů (a nejen jejich) se od té doby snažila vyslovit jméno společnosti.

Telefony řady Redmi měly stálou zákaznickou obec
Telefony řady Redmi měly stálou zákaznickou obec

Barra vysvětloval, že nejlepší výslovnost odpovídá tomu, jak Američané vyslovují slovo sprcha (shower – šaur). Ačkoli by přesnější výslovnost první slabiky byla spíše „shiao“ než „show“, v americké angličtině je rozdíl jen minimální.

Zásadní poselství je však to, že značka Xiaomi je v mnoha zemích obtížně vyslovitelná, což je z marketingového hlediska poměrně nepříjemný problém. V tomto smyslu je slovo Redmi více mezinárodní. V překladu z čínštiny znamená červenou rýži a je mnohem jednodušší ho vyslovit.

Je úkolem porazit Honor?

Oddělení jedné značky od mateřské firmy není ničím neobvyklým. Již před mnoha lety to provedl Huawei, který dnes část svých telefonů prodává pod označením Honor. Další čínský výrobce Oppo loni představil samostatnou značku Realme a několik let již nabízí své mobily pod označením OnePlus.

Poměrně častým předpokladem, proč Xiaomi oddělilo Redmi od mateřské firmy, je snaha soutěžit s Honorem. Když se na to novináři zeptali čestného viceprezidenta Xionga Junmina, odpověděl, že soutěž mezi Honorem a Xiaomi už skončila.

Xiong Junmin uvedl, že Honor má náskok, pokud jde o celkový objem prodeje i tržní podíl v segmentu střední třídy. Podle oficiálních údajů získala společnost Honor první místo v Číně v posledních devíti po sobě jdoucích čtvrtletích.

Honor Magic 2
Honor Magic 2

Prodeje tří po sobě následujících generací Honor 8, Honor 9 a Honor 10 překonaly Xiaomi Mi 5, Mi 6 a Mi 8. Honor Magic 2 je také mnohem inovativnější a silnější než Xiaomi Mi Mix 3 ze stejné kategorie.

Po vlastní ose

Značka Redmi byla v minulých letech chápala jako vstup do světa smartphonů Xiaomi. V průběhu let přinesla řadu zajímavých modelů a tvořila podstatnou část prodejů mobilních telefonů čínského giganta. Už se ale nezaměřuje jen na domácí trh a snaží se prosadit také ve světě.

Podle generálního ředitele společnosti Xiaomi Lei Juna jsou značky Mi a Redmi již de facto odděleny a každá se rozvíjí svým směrem. V určitém smyslu tak Mi získá více svobody pro další rozvoj. Zatímco Redmi se zaměří na poměr ceny a výkonu, řada Mi zamíří na střední a vyšší třídu. To je to, co Xiaomi dělalo v prvních letech svého působení.

Modely řady Mi byly v minulosti propagovány slovy, jako je „inovace“, „technologie a umění“ atd. Hlavní slogany nejlevnějších telefonů Redmi byly „vysoká kvalita“, „nejlepší poměr ceny a výkonu“ či „národní smartphone“.

Není těžké předvídat, že v budoucnu se Redmi už nebude omezovat na segment s cenou do tisíce jüanů. Přijde s telefony střední třídy a dost možná dokonce se smartphony s parametry vlajkových lodí, čímž vytvoří přímý konkurenční vztah s některými produkty Xiaomi. Úspěch Honoru prokázal, že sdílení zdrojů a zdravá konkurence přispívají k zdravému růstu obou dvou značek.

Kdo bude první?

Vracíme se k otázce, kterou jsme nadnesli na začátku: co Redmi představí ve čtvrtek 10. ledna jako svůj první telefon? Největším adeptem je Redmi Pro 2 se 48Mpx fotoaparátem a čipem Snapdragon 675. Novinka tak bude poskytovat lepší výkon než nejlevnější telefon řady Mi – Xiaomi Mi Play – který je poháněn procesorem Helio P35.

První telefon bude postaven na čipu Snapdragon 675
První telefon bude postaven na čipu Snapdragon 675

Procesor Qualcomm Snapdragon 675 je čip střední třídy, představený ve druhé polovině loňského roku. Jedná se tedy o relativní novinku. Kromě osmi jader s taktem až 2,0 GHz nabídne také hardwarovou akceleraci umělé inteligence, která by měla mít o 50 % vyšší výkon než se starším Snapdragonem 670.

Pokud se jedná o stejný model, který nedávno prošel certifikací TENAA jako M1901F9T, pak známe některé z jeho klíčových vlastností, včetně displeje s úhlopříčkou 5,84″, baterie s kapacitou 2900 mAh a systému MIUI 10.

Co říkáte na oddělení značky Redmi od Xiaomi?

Zdroj: gizchina.com.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.